pondělí 21. listopadu 2016

Matrika jako první krok

  Právě jsem se vrátil z matriky. Nikdy jsem nebyl u sexuologa ani nikoho jiného, kdo by mi dal papír pro změnu jmena na neutralni, ale jak vidim, jde to za poplatek i bez toho. Jen budu muset uvést jiný duvod, než změna pohlaví. (Nemám rad výraz změna pohlavi, ja už chlapec jsem:D Jen některé orgány trochu nesouhlasí :D)

  I když mě sere, že si nemůžu vybrat přesně jméno jaké chci, jsem celkem nadšený. Paní byly obě milé a trpělivé. Jelikož jsem měl plno tupých otázek a zpomalené chápání. Obdivu je, že se mnou nevykolpy dveře. Hlavně ve chvíli, kdy jsem se jich zeptal jestli se můžu jmenovat alespon Jace Bourne, protože Jason Bourne je můj superheroe a když se nemůžu oficiálně jmenovat Jason, chci být alespoň Bourne.
  Bohužel,  ani neutrální jméno Jace mi neprošlo,  protože není zapsané v té jejich knížce s názvem Jak se bude vaše dítě jmenovat. Kdybych ale nebyl idiot, mohl jsem si nechat ještě před příjezdem domu vystavit znalecky posudek z ústavu jazyka českého nebo jak se to tam jmenuje... nechat ho přeložit a ověřit Apostilou. Pak potom gratuluji Mr. Bourne.
Ne vážně,  jsem pako ale až takový magor ne. Umíte si představit úředníka na pásové kontrole?
"Your name is Jason Bourne?"
"Yes, sir."
"...JASON...BOURNE?"



  Plán byl ten, že buď mi projde Jace O'Connor (pamatujete na Rychlé a Zběsile? Brian O'Connor?.. ano? ...super!).
Anebo mi projde Alex Bourne. Prostě chci jedno z těchto jmen Jason a nebo Bourne.

  Po dlouhém přemýšlení, diskutování, hledání a telefonování jsem skončil s těmito možnostmi
1. Nechám si jen z příjmení odstranit -ová a nechám si mužskou verzi mého rodného příjmení.
2. Můžou mi příjmení změnit na O'connorová s tím, že hned vzápětí  na to si podám žádost na odstranění písmen ová a já si pak budu moct doklady vyřídit na příjmení O'Connor.

Co se křestního jména týče.  Tady mám nejspíš 3 favority.
1. Jay
2. Matty
3. Alex

  Jay je zkratka od Jason...JENŽE... Jay se jmenuje jedna moje malá, ne úplně oblíbená kolegyně s gigantickýma prsama. Takže nevadí mi když mi lidi říkají Jay, jako zkrátka od Jason...ale nelíbí se mi to jako verze kterou chci mít napsanou v občance. Můj mozek si hned totiž vybaví Jay = girl with gigantic tits.

  Matty - neutrální verze od jména Matt, což je jedno z mých nejoblíbenějších jmen... určitě mezi top 3. Navíc se to dá přeložit jako Matěj,  což pro babičky a dědy by bylo aspoň víc české.  Takže mi doma můžou říkat Matěj a v práci Jason s tím, že moje oficiální jméno je zatím  Matt.

  Alex - Patří taky mezi top 3. Nevýhoda je ale v tom, že jakmile mě někdo osloví Sašo, rozbiju si ruku o jeho ksicht... což by mohlo trochu bolet, takže...

  Trochu mě štve, že když už nemůžu být Jace a nebo Jason, nemůžu mít příjmení alespoň Bourne, ale za to si můžu sám,  že jsem línej idiot a nevyřídil si ten posudek. Ale na druhou stranu je to jen dočasné a pak, po celém procesu, si to prý můžu změnit na co chci.

  Přemýšlím,  že zatim půjdu s neutralnim jménem Matty O'Connor a tady jsou zase důvody proč. Takže rekapitulace:
1. Matt je fucking awesome
2. Dá se to přeložit do Češtiny
3. Matt O'Connor byl můj imaginární kamarád, když jsem byl málem a byl to skvělej  kamarád.
4. Jméno O'Connor mi dává možnost říkat si např. i Connor... což je taky super křestní typicky mužské jméno a tím mám možnost říkat si Matt, Matěj, Jason a Connor. Všechno jsou to super jména a všechny je můžu používat a zjistit jaké mi sedí úplně nejlíp. I když jsem se rozhodl pro jméno Jason, člověk nikdy neví, co se může změnit a mám aspoň otevřeno několik možností.

  A hlavně... konečně mě to dokope pro oficiální comming out v práci a celé se to nějak někam posune a já nebudu mít furt ten pocit, že to stojím na místě.

  Mám to totiž trochu na hovno tím,  že nežiju v ČR a musím jít přes Britský systém,  o kterém skoro nic nevím... za prvé... a za druhé, je pomalý.  A když říkám pomalý tak to znamená kuuuurna pomalý. Musím čekat minimálně rok, než mi dají první schůzku s gender therapist a pak asi dalších pár měsíců, než mi dají hormony.
To je taky důvod,  proč nemám žádné potvrzení o zahájení léčby,  které matrika vetsinou chce a proč to vyřizuju bez toho.
  Jak to bude se změnou rodného čísla a co budou potřebovat,  to neví ani oni sami, takže to bude ještě zajímavé :D.

2 komentáře:

  1. Jay je hodně dobrý, pod tim si ani ženskou představit nedokážu... Já mám v občance Ollie a i když jsem si neskutečně vymodlil aby mi ho uznali, tak čím dýl mám tohle ťuťu jméno pro malé rozmazlené holčičky vytištěné na občance, tím víc se mi hnusí a zase se nemůžu dočkat až si ho změním :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jay neni spatne, taky se mi libi, ale zas jsou jmena, ktere se mi libi vic:D Jason ale mit zatim nemuzu bohuzel, tak si rikam ze zatim pujdu s mym druhym oblibenym jmenem a to Matt (Matty) ale pouzivat budu furt Jason. Me se Oliver/Ollie taky libi, znam jednoho kluka co se jmenuje Oly, takze pro me je to totalne muzske jmeno :D

    OdpovědětVymazat